BUDI UZOR – PROMOCIJA PODUZETNIČKOG DUHA

Budi uzor® je međunarodna izložba inovacija i studentskih poslovnih planova. Od samog početka, 2005. godine, Budi uzor® posebnu brigu vodi o studentima i inovativnim poduzetnicima. Izložba kontinuirano raste po veličini izložbe mjerenoj u m2, broju izlagača i broju stranih delegacija, broju natjecatelja u pisanju studentskih poslovnih planova, broju visokih učilišta koja sudjeluju, sadržaju poduzetničke akademije i količini zabavnih sadržaja i sl. No, najvažnija mjera uspjeha je poslovni uspjeh sudionika koji brže i učinkovitije pokreću svoje poslovanje te ga vode s manje rizika i više ambicija.

O uspjehu ovog projekta dovoljno govori činjenica da predstavlja pobjednika na nacionalnoj razini za natjecanje Europska nagrada za promicanje poduzetništva 2017. – EEPA 2017. (European Enterprise Promotion Awards – EEPA 2017). EEPA je priznanje kojim Europska komisija svake godine nagrađuje projekte/inicijative koje s ciljem poticanja poduzetništva i razvoja malog gospodarstva, provode javna tijela samostalno ili u javno-privatnom partnerstvu s poduzetnicima. Inicijativa je pokrenuta kako bi se kroz primjere najboljih politika i praksi otvorile nove mogućnosti za lokalnu i regionalnu razinu s ciljem razvoja poduzetništva, zapošljavanja i zadržavanja stanovništva u njihovim sredinama.

Tijekom prvih 12 godina izložbe Budi uzor® izloženo je 2.074 inovacija i 450 profila Europske poduzetničke mreže (EEN) za suradnju putem transfera tehnologije ili poslovnog povezivanja. Tijekom izložbe provodi se interdisciplinarna i višekriterijska procjena izložaka temeljem koje se u razdoblju nakon izložbe definira strategija zaštite intelektualnog vlasništva, odabiru se primjereni materijali, eventualno dodaju nove funkcionalnosti i pribavljaju tehnološki i kvalitativni certifikati. Od 2008. godine se za sve izloške kod kojih je to svrhovito, pripremaju EEN tehnološke i poslovne ponude. Od 2010. godine zamjetan je porast broja inovacija koje dolaze sa sveučilišta te inovacija koje čuvaju okoliš i predstavljaju izvrsne primjere društveno-odgovornog poduzetništva.

Natjecanje u pisanju studentskih poslovnih planova je dugoročno gledano najvažnija komponenta izložbe. Do sada je kroz natjecanje prošlo više od 1.400 studenata. Finalisti, njih približno 10% od ukupnog broja natjecatelja, su se u praksi dokazali kao proaktivniji od opće studentske populacije koji ranije i češće pokreću samostalne poduzetničke projekte. Studenti se pripremaju za svoj finalni nastup duže od jednog cijelog semestra, sudjeluju u specijalističkom treningu organiziranom posebno za njih. Istražuju pojedinosti o tehnologiji proizvodnje za svoj proizvod ili uslugu, pripremaju marketing plan i strategiju zaštite intelektualnog vlasništva, pronalaze dobavljače, partnere, pripremaju financijske projekcije, provjeravaju osjetljivost projekta, izračunavaju pokazatelje uspješnosti. Najuspješniji osvajaju i vrlo vrijedne nagrade, a svi finalisti imaju priliku svoj projekt provesti u djelo u okviru projekta StudOS. Posebno raduje činjenica da su se u Natjecanje ove godine uključili i srednjoškolci.

U tijeku su prijave za Budi uzor® 2017. koje će se održati u Osijeku, 10. studenoga 2017. godine. Prijaviti se možete na budi.uzor[at]tera[.]hr, a poslovni plan možete napisati uz pomoć značajno unaprijeđenog obrasca ili potpuno nove aplikacije za pisanje poslovnog plana. Za sve one koji planiraju razvijati ili unaprijediti poslovni poduhvat temeljen na znanju i tehnologiji, dostupan je udžbenik Inovativno3 poduzetništvo, koji možete naručiti na i3p[at]tera[.]hr.

X
Secured By miniOrange