JAČANJE VEZE _
URED ZA TRANSFER TEHNOLOGIJE
Ured za transfer tehnologije (UTT) brine o svim aspektima prijenosa tehnologije Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku te jača veze između Sveučilišta i gospodarstva.
Rad Ureda za transfer tehnologije obuhvaća sljedeće faze:
- Formiranje ideje
- Od ideje do proizvoda
- Komercijalizacija
- Aftercare i kontrola
- Upravljanje IP portfolijom
Uloga UTT u formiranje ideje:
- Dizajn istraživanja
- Pomoći istraživačima u procesu istraživanja tržišta
- Mapirati lokalni inovacijski potencijal i pripremiti osnovne analize tržišta
- Interna komunikacija
- Proaktivno informirati istraživače o procesu TT i uslugama koje pruža UTT
- Organizirati redovne događaje za informiranje istraživača
- Popularizacija i edukacija
- Prezentirati primjere dobre prakse i uspješne priče
- Organizirati hackathone, info dane za poslovni sektor, i sl.
- Monitoring kapaciteta i projekata
- Pratiti istraživačku ekspertizu
- Voditi internu bazu istraživača
- Voditi evidenciju o projektima komercijalizacije
Ured za transfer tehnologije pomaže istraživačima da prođu put od inicijalne ideje do proizvoda obuhvativši sva pitanja oko vlasništva, validacije, sporazuma o komercijalizaciji, zaštite intelektualnog vlasništva i vrednovanje.
U domeni intelektualnog vlasništva UTT pruža usluge vođenja istraživača kroz proces predstavljanja izuma, pripreme relevantnih obrazaca i priručnika za istraživače te razrada procesa evaluacije kako bi pomogao istraživačkoj organizaciji u donošenju odluka vezanih uz nastavak procesa komercijalizacije. U postupku validacije izrađuju se osnovne pravne i tržišne validacije. Tijekom komercijalizacije UTT priprema interni sporazum o komercijalizaciji koji definira uloge i odgovornost svih strana (izumitelj, odsjek, fakultet, sveučilište, UTT), te transparentno i jasno definira raspodjelu prihoda od komercijalizacije. U cilju donošenja odluke o zaštiti intelektualnog vlasništva, u prvom koraku, UTT priprema cost-benefit analizu za moguću zaštitu intelektualnog vlasništva te pruža istraživačima usluge vrednovanja projekata.
U postupku komercijalizacije UTT pruža potporu istraživačima bazirano na vrsti komercijalizacije kao što je to ugovorno istraživanje, kolaborativno istraživanje, licenciranje intelektualnog vlasništva i spin-out poduzeća.
Aftercare i kontrola uključuje vođenje evidencije informacija o svim partnerima i potencijalnim partnerima, privlačenje novih partnera kroz društvene aktivnosti i aktivnosti umrežavanja i priprema dugoročnih programa za partnere s definiranim pravilima, pristupom za istraživače i studente, itd.
Unutar upravljanje IP portfolijom UTT održava podatke o IP portfoliju i prati troškove održavanja patenata na godišnjoj bazi.
U 2015. godini, TERA je uz pomoć HAMAG-BICRO i The World Bank postala regionalni ured za provedbu programa Podrške uredima za transfer tehnologije, koji financira aktivnosti komercijalizacije rezultata znanstvenih istraživanja. Pored toga TERA je prepoznati centar za provedbu programa Provjere inovativnog koncepta – PoC.
Pravilnik i obrazac
Aktivnosti
Pregled brošure „Croatia – Traditionally Innovative“ – objavljena priča o uspjehu istraživača osječko Sveučilišta za inovaciju “Sense – Smart Temperature Measurement”.
Throughout the history, Croatia has invented a number of innovations that have achieved great market success for the benefit of other world economies. Now is the time for Croatia to finally use this innovative and creative potential for its own economic development.
The term “innovation” is used to describe a variety of phenomena, from scientific discoveries to simply “thinking outside the box”, which are accomplished by applying creative solutions. Innovation entails implementation of a new or significantly improved product, service, process, marketing or organizational method within an existing business process, work organization or other type of contractual relationship. OECD (Oslo Manual, third edition) identifies four types of innovation in companies: product innovation, process innovation (technological innovation), marketing innovation and organizational innovation (non-technological innovation). It should be noted that innovations can have different degrees of novelty. An innovation may not be new to the world, but it can be new on the market, in a certain sector or just new to the company/institution.
Europska poduzetnička mreža (engl. Enterprise Europe Network – EEN)
Nastala kao inicijativa Europske komisije za pružanje potpore malim i srednjim poduzetnicima u stvaranju preduvjeta za širenje poslovanja na europskom tržištu, plasiranje vlastitog proizvoda/usluge ili transfer tehnologije iz inozemstva.
Mreža ima više od 4000 suradnika i sastoji se od 3 komponente aktivnosti potpore poduzetnicima. Upravo u okviru te kompleksne mreže, znanstvenici i inovatori s područja istočne Hrvatske mogu svoje inovacije, znanje i iskustvo uz pomoć tehnologijsko-razvojnog centra – TERA ponuditi međunarodnom tržištu. Isto tako gospodarstvenici mogu pribavljati nove tehnologije s područja cijele EU. Mrežu EEN Hrvatska pored TERA čine i drugi regionalni partneri: Tehnološki park Varaždin za područje sjeverno-zapadne Hrvatske, Porin Rijeka za područje Istre i Primorja, Ured za transfer Tehnologije Split za područje Dalmacije, te HAMAG – BICRO koordinator aktivnosti vezanih uz transfer tehnologije, pokriva Grad Zagreb i središnju Hrvatsku.
Inicijativu za osnivanje ove mreže i uključivanje Hrvatske u projekt EU, pokrenula je HGK kao koordinator Mreže. Mreža EEN predstavlja najvažniju potpornu strukturu na području Europe. Temelji se na konceptu „sve usluge na jednom mjestu“ (eng. „one – stop shop“) i poduzetnicima je dostupna bez naknade.
Neke od usluga koje možete koristiti u okviru Mreže EEN su sljedeće:
Područje međunarodnog transfera tehnologije
Doprinos sudjelovanja u mreži EEN je omogućio Tera Tehnopolis da sve aktivnosti koje je do sada provodio u području transfera tehnologije na lokalnoj razini, budu dostupne i za područje međunarodnog transfera tehnologije.
Za dodatne informacije o projektu možete kontaktirati prijemni ured Tera Tehnopolisa u Osijeku, Hrvatsku gospodarsku komoru ili druge regionalne centre, ovisno o regiji kojoj pripadate, gdje će Vas uputiti o uslugama potpore dostupne poduzetnicima, inovatorima i znanstvenicima.
Europska komisija je pokrenula mrežni portal Access2Markets kako bi malim i srednjim poduzećima (MSP-ima) pomogla u obavljanju trgovinskih aktivnosti izvan granica Europske unije. Access2Markets sadrži sve potrebne informacije o pristojbama, porezima, pravilima o proizvodima i zahtjevima za sve zemlje EU-a i više od 120 drugih tržišta diljem svijeta. Portal je namijenjen poduzećima koja već trguju na međunarodnoj razini te onima koja tek počinju istraživati mogućnosti na inozemnim tržištima.